הנבחרים

    אבי נתנאל | צילום: ויקיפדיה Comments Off on הנבחרים
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראשי ערים חרדיות, סגניהם, עוזריהם, משרתיהם, חברי  כנסת חרדים, אמורים להשתתף בקרוב בימי עיון במלון ניר עציון במה שנקרא "כנס הנבחרים". בפניהם יופיעו אישי ציבור שונים מסיעות שונות שיציגו את משנתם כאשר דאגתם היחידה תהיה לכותרת בעיתון המחרת או בערוץ פלוני אלמוני.

    כינוס זה בוודאי הינו לשם שמים. להרבות אחדות בין המשתתפים להעביר ולהכיר איש לרעהו מניסיונו הוא. הכל טוב ויפה, מלבד התואר לכינוס הנושא את השם היומרני הנבחרים.

    מכובדי, אינכם נבחרים!  הנבחרים במחנינו הינם לומדי התורה הוגיה ועמליה. הם ואין בלתם. "נבחר" יהיה חשוב ככל שתהיה משרתו חשובה נועד לשרת לעזור ולסייע לנבחר. אשר בחר בנו ונתן לנו את תורתו! הם בחרו להיות ולחיות כאברכים עמלי תורה אשר נקנית ב- מ"ח דברים שהתורה נקנית בהם, הם החיים על פת במלח תאכל ומים במשורה הם הם הנבחרים.

    אתם נבחרי הצבור שבשבוע זה בשנת תשע"ד הבעל"ט חלקכם יבחר מחדש. חלקכם לא יבחר כי סרחתם בתפקידכם. חלקכם יתכן ויהיה מנוע מלהגיש מועמדות לתפקיד בו החזקתם בחזקת אבות…או בחזקת הקהילה – החסידות ששלחה אותכם לשליחותכם לתקוני ולא לעוותי. ואתם "בכוחי ועוצם ידי עשו לי את החיל הזה" הייתם בטוחים כי שליחותכם נועדה לנצח לרכוש כח, כבוד, ועוצמה להתעשרות קלה !!! ולשכוח כי הציבור (רובו) אינו יודע את שמכם ותפקידכם. הציבור ששלח אתכם סר למרותם של מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות עיני העדה אשר מפיהם אנו חיים והם העניקו לנו את ההזדמנות לקיים פעם ב – 5 שנים מצוות ככל אשר יורך גם אם על ימין שהוא שמאל !!!

    גם אם הנציג אין לו "יציג" של עשייה למען הכלל והפרט. אתם רק היכי תימצי לקיים מצוות חכמים. גם זו זכות. אך אינה הופכת אתכם לנבחרים!

    והנבחרים האמיתיים לומדי התורה די בכל אתר ואתר כדי שתזכו להיקרא בתואר הנכבד ורם המעלה. יורשה לי לצטט דברי רש"י הקדוש במשנה מסכת שבת דף י"ט עמ' ב' י " משלשלין את הפסח וכו' – והוא נצלה והולך משתחשך, ואע"פ דבעלמא אין צולין כדאמרן הבא – שרי. דבני חבורה זריזין הן ומדברי אהדדי, ולא אתו לחתו "בגחלים". מדברי אהדדי. כן.

    חתום בגחלים שגחלתן ועקיצתן וכו'…לא!  כי מרנן ורבנן מורי דרכנו הליכותנו והליכתנו הנם קודש ואין לנו רשות להשתמש בהם קרדום לחפור…! ואחרי דף זה מגיע במה מדליקין, אין מדליקין. וכדברי רש"י במסכת שבת דף כ' עמוד א', י' אברים ופדרים הוא דאתא להקטיר את הקטין כל הלילה אבל מדורת בית המוקד, שאינו צורך גבוה, אלא צורך כהנים – לא הותרה (!) וסמוך לחשיכה היינו טעמא דלא גזור – משום דכהנים זריזין הם, שכולם היו בני תורה וחרדים ונזכרים – ולא אתו לחתויי משתחשך. וכאשר ישאל השואל לאיזה צורך פרט רש"י הקדוש שכולם היו בני תורה וחרדים? והלא כל בן תורה הינו חרדי ומהי הכפילות.

    ואולי, רומז רש"י כי על כל בן תורה להיות חרדי. חרד וירא ממי שאמר והיה עולם. ובן תורה שאינו חרד, בן תורה לא יקרא. וד"ל. ואילו חרד לדבר ה' יקרא בן תורה כי אינו חותה בגחלים. באסיפת חרדים לדבר ה' נבחרים וקומם מדכרי ההדדי כי החושך השרוי סביבנו מחייבנו לא לחתות גחלים למשורנו כאיש אחד בלב אחד כדי שאסיפת הנבחרים תביא לאיחוד השורות ולהזכיר ששליחי הציבור הנם שלוחי דידן שלוחי דרחמנא וחזקה שליח עושה שליחותו בנאמנות! בהצלחה!



    0 תגובות